=> 0
RACIONALNI IZBOR

RACIONALNI IZBOR

157,50 kn  141,75 kn
Popust: 10%

autor: Itzhak Gilboa
broj stranica: 180
godina izdanja: 2013.
vrsta uveza: meki
jezik: hrvatski


KNJIGA NAGLAŠAVA PARADIGMU RACIONALNOG IZBORA, OPĆI NAČIN RAZMIŠLJANJA, KONCEPTUALIZACIJU I ORGANIZACIJSKA NAČELA, A NE POJEDINE TEORIJE.

Ova je knjiga precizan, sažet i ne prestručan uvod u neke od temeljnih spoznaja teorije racionalnog izbora. Oslanja se na formalne teorije mikroekonomije, odlučivanja, igara i društvenog izbora, kao i ideje razvijene u filozofiji, psihologiji i sociologiji. Itzhak Gilboa tvrdi da je ekonomska teorija pružila skup moćnih modela i širokih uvida koji su promijenili naš način razmišljanja o svakodnevnom životu.

Fokusira se na osnovne spoznaje paradigme racionalnog izbora – na opću konceptualizaciju umjesto na neku određenu teoriju – koje nadživljuju nedavne (sasvim opravdane) kritike različitih neuspjeha ekonomske teorije. Gilboa glavne pojmove objašnjava jezikom pristupačnim nestručnjaku, nudeći nematematički vodič kroz neke od glavnih ideja razvijenih u ekonomskoj teoriji u drugoj polovici dvadesetog stoljeća.


Poglavlja pokrivaju ostvarivost i poželjnost, maksimizaciju korisnosti, optimizaciju s ograničenjima, očekivanu korisnost, vjerojatnost i statistiku, agregaciju preferencija, igre i ravnoteže, slobodna tržišta, te racionalnost i emocije.


„Racionalni izbor pruža jasan i pristupačan uvod u teoriju racionalnog individualnog donošenja odluka, kao i kratak pogled na teoriju igara, društveni izbor i tržišnu ravnotežu. Knjiga pogotovo dobro opisuje rizik i nesigurnost, pri čemu kombinira lucidne opise standardne teorije s nešto rasprave o njezinim ograničenjima. Moje iskrene preporuke!“
Drew Fudenberg, Ekonomski fakultet, Sveučilište Harvard

„Racionalni izbor jasan je, kompletan i oštrouman uvod u ekonomsku teoriju. Fokus je na pojmovima, a ne na matematici. Uvodi čitatelja u temelje toga područja, istodobno uključujući i spoznaje iz filozofije, psihologije i sociologije.“
Amanda Friedenberg, Poslovna škola W.P. Carey, Sveučilište Arizona State

Kratki sadržaj:

I. Optimizacija
 Ostvarivost i poželjnost
 Maksimizacija korisnosti
 Optimizacija s ograničenjima

II. Rizik i neizvjesnost
 Očekivana korisnost
 Vjerojatnost i statistika

III. Grupni izbor
 Agregacija preferencija
 Igre i ravnoteža
 Slobodna tržišta

IV. Racionalnost i emocije
 Evolucijski pogled na emocije
 Korisnost i dobrobit

Itzhak Gilboa profesor je ekonomije i znanosti o odlučivanju na HEC-u (École des Hautes Études Commerciales) u Parizu te profesor ekonomije na Berglas School of Economics, Sveučilište Tel Aviv. Suautor je (s Davidom Schmeidlerom) knjige Theory of Case-Based Decisions te autor knjige Theory of Decision under Uncertainty.

POVRATAK NA EKONOMIJA - OSTALO